„Kauno šilas“. Kuo pasitarnavo įmonės reputacija ir kodėl sąžiningumas svarbesnis už patirtį
„Kauno šilas“. Kuo pasitarnavo įmonės reputacija ir kodėl sąžiningumas svarbesnis už patirtį
Įmonės reputacija, organizacijos kultūra, atsakingumas, įmonės valdymas, netgi įmonės savininkai, vadovai – yra tos dedamosios, kurios ne tik turi lemiamos įtakos gaminiui ir jo populiarumui rinkoje, bet ir padeda išgyventi sunkmečiais. „Kauno šilas“ yra realus to įrodymas.
UAB „Kauno šilas“ yra pirmoji, jau 31-erius metus veikianti ir didžiausia polistireninio putplasčio gamintoja Lietuvoje. Įvairios paskirties pastatams „Šiloporo“ termoizoliacinės medžiagos gaminamos dviejose moderniose gamyklose Kaune ir Rietave.
Putplastis taupo šilumą ir saugo nuo smūginių garsų
Lietuvos statybos renesansas susijęs su vis augančiais energinio naudingumo reikalavimais, kurie neįgyvendinami be šiltinimo medžiagų.
„Ekonominiu ir ekologiniu aspektu polistireninis putplastis, kaip termoizoliuojanti medžiaga, iš esmės geriausiai atliepia energijos efektyvumo reikalavimus per visą pastato gyvavimo laiką – nekeičia savo savybių, yra aplinkai neutrali. Dar vienas svarbus aspektas – ji yra 100 proc. perdirbama po naudojimo“, – sako įmonės „Kauno šilas“ direktorius Vytautas Adomavičius, akcentuodamas geriausią polistireninio putplasčio kainos ir efektyvumo santykį. Ši medžiaga, kurią net 98 proc. sudaro oras, yra nekenksminga aplinkai ir žmonėms, itin paprastai, kaip pastebi ir vertina meistrai, montuojama.
Modernios polistireninio putplasčio gamybos technologijos procesą daro švarų, mažai imlų žmogaus įsikišimo.
Nors gamybiniai pajėgumai auga, darbuotojų skaičiaus didėjimas „Kauno šile“ nežymus.
Tai rodo įmonės technologinės įrangos ir procesų valdymo efektyvumą.
Tačiau net ir modernias mašinas, pasak įmonės vadovo Vytauto ADOMAVIČIAUS, turi valdyti žmogus, todėl svarbi darbuotojų patirtis, jų kvalifikacija.
Įmonės gamyklose gaminamas platus šiltinimo medžiagų asortimentas, skirtas statinių pamatams, fasadams, stogams, grindims. Visi gaminiai tinkami naudoti tiek statant naujus, tiek renovuojant senus statinius. Nors dauguma įmonės gaminių standartizuoti, vykdomi ir individualūs užsakymai.
Tarp įmonės gaminių – ir inovatyvūs produktai: „Šiloporas Geo EPS 100“ pamatams bei „Šiloporas EPS T“ grindų smūgio garso izoliacijai. Kai kurių Vakarų šalių patirtis parodė, jog jokia kita panašios paskirties izoliacinė medžiaga taip efektyviai neslopina smūgio garso, kaip „EPS T“ plokštės. Šios plokštės paprastai naudojamos tarpaukštinių perdangų smūgio garso izoliacijai, dažniausiai – įrengiant plūdriąsias grindis. Akustinis komfortas yra svarbi jaukių namų dedamoji, nes visiems namie norisi ramybės, o gyvenimo ritmas ne visada sutampa su kaimynų.
Smūgio garso izoliavimas mūsų rinkoje, kaip pastebi V.Adomavičius, deja, nėra toks aktualus, kaip kaimyninėse šalyse. Tačiau situacija gali greitai keistis: Aplinkos ministerija iki 2022 m. vidurio žada peržiūrėti reglamentavimą, atsižvelgiant į technologinius ir rinkos pokyčius.
Putplasčio išskirtinis požymis – aukštas ekonašumas, t. y. didelis efektyvumas už ekonomišką kainą. Be to, nemažą rinkos dalį užima dar efektyvesnis – pilkasis putplastis, turintis dar didesnę varžą, dar mažesnį šilumos laidumą. Taigi putplastis eina koja kojon su augančiais energijos taupymo ir netgi akustinio komforto reikalavimais.
Įrangos gamintojų ir gamyklos inžinierių sinergija kuria pridėtinę vertę
31-erius metus rinkoje veikianti įmonė orientuojasi į ilgalaikę perspektyvą ir tęstinumą. Veikla planuojama analizuojant rinkos poreikius, ypatingą dėmesį skiriant grįžtamajam ryšiui. Išvados, nenukrypstant nuo pamatinių įmonės vertybių – aukštos kokybės ir papildomos vertės klientui – suponuoja veiklos perspektyvas.
Modernios polistireninio putplasčio gamybos technologijos procesą daro švarų, mažai imlų žmogaus įsikišimo. Tad nors gamybiniai pajėgumai auga, darbuotojų skaičiaus didėjimas „Kauno šile“ nežymus. Tai rodo įmonės technologinės įrangos ir procesų valdymo efektyvumą. Tačiau net ir modernias mašinas turi valdyti žmogus, todėl svarbi darbuotojų patirtis, jų kvalifikacija. Darbuotojų gebėjimo reikia ir tuomet, kai tenka vykdyti nestandartinius užsakymus arba komplektuoti gamyklų įrangą.
Putplasčio gamybos įrenginiai yra skirti konkrečiam procesui, bet specifiniai įmonei, todėl reikia tam tikru lygiu unikalių, pagamintų pagal pastato konfigūraciją įrenginių, kurie tenkintų „Kauno šilo“ poreikius. Šiuo atveju įrangos gamintojų ir gamyklos inžinierių sinergija turi lemiamos reikšmės. Todėl įrangos gamintojai bendradarbiauja su įmonės inžinieriais, kuriems būtinas profesionalumas, aukšta kvalifikacija.
Renkasi tvarumą – dalyvauja žiedinėje ekonomikoje
„Kauno šilas“, kaip putplasčio gamintojas, dalyvauja žiedinėje ekonomikoje. Šio produkto gamyba yra ne tik švari, ji beatliekinė.
„Lietuvoje dar tik pradedame statybvietėse nepanaudoto polistireno surinkimą, dar negriaunami putplasčiu apšiltinti namai, bet kai ateis toks laikas, galėsime perdirbti ir panaudotą, atitarnavusį putplastį – pasaulyje tai jau daroma. Pvz., Olandijoje, Austrijoje yra sukurtos technologijos, kaip atrinkti, perdirbti ir vėl panaudoti putplastį. Putplastis gali būti perdirbamas ir į kitus produktus: jis tampa baldais, kompiuterių korpusais ir kt.“, – sako įmonės vadovas.
Atsakingai į planetos išteklių naudojimą žiūrinti įmonė gamybos procese naudojamai energijai gauti taip pat renkasi tvarų kelią: viena gamybos linija, veikianti gamykloje Žemaitijoje, apie trečdalį energijos gauna iš atsinaujinančių šaltinių – gamykloje sumontuota saulės jėgainė.
Sunkmečiai yra geros pamokos ir neįkainojama patirtis
Henris Fordas yra sakęs, kad prekės ženklas gerą vardą įgyja dėl geros kokybės ir sumanios rinkodaros. Viena iš atraminių „Kauno šilo“ vertybių yra kokybė. Dėl to įmonė dažnai susilaiko nuo konkursų, kur svarbiausiu kriterijumi yra mažiausia kaina, paprastai gaunama kokybės sąskaita. Įmonei svarbi reputacija, kurią taip pat suvokia ir puoselėja darbuotojai. Būtent reputacija įmonę gelbėjo ir per sunkmečius.
Antrąją gamyklą Rietave „Kauno šilas“ atidarė ir sukomplektavo komandą prieš pat 2008 m. krizę. Verslo požiūriu, tai reiškė dideles problemas. Įmonė – ir vadovai, ir dirbantieji – darė visa, kas įmanoma pagal jų jėgas ir galimybes.
„Mes tikėjome, kad darbus ir projektus būtina tęsti, nes teisingi, reikalingi darbai atsiperka. Taip ir nutiko, – sako V.Adomavičius. – Mums padėjo gebėjimas susitelkti, mes buvome įsitikinę, kad atlaikysime krizę. Gera reputacija tuo metu buvo svarbi kaip niekad: tai dėl jos mumis pasitikėjo tiekėjai, klientai, nesuabejojo ir bankai, teikę paskolas, kurias, beje, mes grąžinome laiku. Įmonė turėjo ir pakankamai resursų, nors labai svarbus buvo ir darbuotojų lojalumas, pasitikėjimas vadovais. Kaip ir mūsų pasitikėjimas darbuotojais: labai gerai suvokėme, kad turime pasitikėti savo žmonėmis, netrukdyti jiems dirbti. Ir tai suveikė“.
Antrasis sunkmetis atėjo su pandemija. Tačiau, kaip sako 21-erius metus įmonei vadovaujantis V.Adomavičius, nieko nėra amžino, sunkmečiai ateina ir praeina, o išbūti padeda įgyta patirtis ir išmoktos ankstesnių sunkmečių pamokos. Sunkmečiu vadovams, jo žodžiais, svarbu teisingai įvertinti situaciją ir prisitaikyti – veikti pagal ją efektyviausiu būdu.
Darbuotojų amžiaus skirtumas – virš 50 metų
Įmonės vadovas V.Adomavičius sutinka su nuostata, kad vadovas atsakingas ne už rezultatą, o už žmones, kurie siekia rezultato. Todėl įmonės sėkmę jis laiko darbuotojų nuopelnu, o už nesėkmes atsakomybę turi prisiimti vadovas.
„Vienas pats vadovas mažai ką gali, todėl itin svarbu susirinkti į komandą tinkamus žmones. Mūsų darbuotojų amžiaus skirtumas – daugiau negu 50 metų. Nors patirtis svarbi, tačiau jaunas amžius ne kliūtis. Pritariu dr. Jono Žuko, profesionalaus statybininko, mokslininko ir UAB „Kauno šilas“ įkūrėjo, minčiai, jog svarbiausia, kad žmonės būtų sąžiningi, o jei ko nemoka – išmoks“, – sako V.Adomavičius.
Kad „Kauno šilas“ yra draugiškas darbdavys, rodo ir minimali darbuotojų kaita, kurią dauguma atvejų lemia natūralios priežastys.
2020 m. ir 2021 m. rekvizitai.lt „Kauno šilą“ įvertino kaip TOP įmonę. Šis įvertinimas įmonei yra ir svarbus įrodymas, jog ir ištikus sudėtingai situacijai, pavyko išlaikyti visus darbuotojus, išvengti susirgimo židinių įmonėje ir laiku įvykdyti visus įsipareigojimus klientams.
V.Adomavičiaus žodžiais, visada reikia būti pasirengusiems atsakingai ir nuoširdžiai dirbi sunkius, reikalingus ir tikrus darbus – tada ateina ir sėkmė.
www.statybunaujienos.lt straipnis